CONTRACT-
CADRU
DE COMERCIALIZARE A PACHETELOR DE
SERVICII TURISTICE
Nr.
................. din data de ...................
Partile
contractante:
SC
MADISON SRL,
cu sediul în Cluj-Napoca,
P-ta.
Unirii
nr. 14
ap.10,
cod
unic de înregistrare
RO13114376,
titulară
a Licenţei
de turism nr. 1852/31.03.2010,
pentru
Agenţia de turism MADISON
TRAVEL,
cu
sediul în
Cluj-Napoca,
Piata Unirii nr. 12 ap. 8, Brevet de turism nr. 10477/ 25.10.2005,
reprezentată prin
Barbos
Andreea,
în calitate de
Director
agentie,
denumită în continuare
Agenţia si
turistul/reprezentantul
turistului,
doamna
/ domnul______________________ ,domiciliat in LOC______________ , STR
_________________ NR ____ AP ___, JUD________, TEL.______________
E-MAIL: ________________,
posesor
al CI
SERIA __ nr ______ , CNP:_____________________
Au
convenit la incheierea prezentului contract în
conformitate cu prevederile Ordonanţei Guvernului nr. 107/1999
privind activitatea de comercializare a pachetelor de servicii
turistice, aprobată cu modificări şi completări prin Legea nr.
631/2001
-
Obiectul
contractului
Il
constituie vanzarea de catre Agentie a pachetului de servicii
turistice inscris in voucher, bilet de odihna, tratament, bilet de
excursie, alt inscris anexat prezentului contract si eliberarea
documentelor de plata si calatorie.
Pachetul
de servicii turistice care face obiectul prezentului contract a fost
organizat de Agentia tour-operatoare
______________________ care
garantează buna executare a acestuia în baza contractului încheiat
cu Agenţia.
Denumire:
_____________________________
PERIOADA:
___________________________
PRETUL
INCLUDE:
____________________________________________________________________________________
-
Incheierea
contractului
2.1.
Contractul se incheie dupa caz in oricare din urmatoarele situatii :
a)
in momentul semnarii lui de catre turist sau
prin acceptarea conditiilor contractuale de servicii turistice
inclusiv in cazul celor achizitionate la distanta prin mijloace
electronice;
b)
in momentul in care turistul primeste confirmarea scrisa a rezervarii
de la Agentie, in cel mult 60 de zile calendaristice de la data
intocmirii bonului de comanda. Este responsabilitatea turistului de a
se informa prin orice mijloace (telefon, mail, personal la sediul
agentiei) daca rezervarea pe care a solicitat-o s-a confirmat in
termenul legal de 60 de zile si de a se prezenta la agentie pentru
semnarea bonului de comanda. Pentru procesarea unei rezervari de
servicii, agentia poate solicita un avans de pina la 90% din pretul
pachetului sau plata integrală a contra valorii pachetului, în
funcţie de data la care turistul solicită serviciile
1.
In cazul in care continutul bonului de comanda nu
difera de continutul confirmarii
calatoriei turistice si confirmarea s-a efectuat in termenul de 60
de zile calendaristice de la data semnarii bonului de comanda,
turistul care decide sa renunte la calatoria turistica, datoreaza
agentiei penalitati conform cap. VI din prezentul contract.
2.
In cazul in care continutul bonului de comanda difera
de continutul confirmarii
calatoriei turistice primite in scris de la agentie sau daca
aceasta confirmare nu s-a facut in termenul de 60 de zile
calendaristice de la data semnarii bonului de comanda,
turistul poate considera ca voiajul nu a fost rezervat si are dreptul
la rambursarea imediata a tuturor sumelor deja platite.
c)
in momentul eliberarii documentelor de calatorie (voucher, bilet de
odihna si/sau tratament, bilet de excursie, etc.), inclusiv in format
electronic, in cazul in care pachetele de servicii turistice fac
parte din oferta standard a agentiei de turism sau exista deja
confirmarea de rezervare din partea altor prestatori.
2.2.
In cazul in care prezentul contract este pus integral la dispozitia
turistului sub forma de catalog, pliant, alte inscrisuri, site-ul
agentiei sau alte mijloace de comunicare electronica (e-mail, fax,
etc), obligatia de informare a turistului este considerata
indeplinita prin inscrierea acestei informatii in oricare dintre
documentele de calatorie sau documentele fiscale furnizate de
agentie, nefiind necesara incheierea in forma scrisa a contractului
cadru de comercializare a pachetelor de servicii turistice, respectiv
daca prezentul contract prezentat turistului in modalitatile
prevazute mai sus, contine informatiile prevazute la art. 12 alin.
(2) din Ordonanta Guvernului nr. 107/1999 privind activitatea de
comercializare a pachetelor de servicii turistice. Informatiile si
fotografiile prezentate in
cataloagele, ofertele
speciale, site-urile, materialele publicitare sunt orientative si au
caracter informativ, fara insa a afecta calitatea si cantitatea
serviciilor contractate de turist.
2.3.
Contractul inceteaza de drept odata cu finalizarea prestarii efective
a pachetului de servicii turistice inscris in documentele de
calatorie.
III.
Pretul contractului si modalitati de plata
3.1.
Pretul contractului este de
______EURO
si se compune din costul serviciilor
turistice efective, comisionul Agentiei si T.V.A.. Daca pretul nu
este specificat in prezentul contract, atunci acesta este specificat
in bonul de comanda (daca exista), alte documente de calatorie,
cataloage, pliante, alte inscrisuri puse la dispozitie turistului,
site-ul agentiei, alte mijloace de comunicare electronica si/sau pe
factura.
3.2.
Modalitati de plata:
3.2.1.
La incheierea contractului se percepe un avans de 30% din pretul
stabilit sau, dupa caz, plata integrala a contravalorii pachetului de
servicii turistice.
3.2.2.
In cazul in care la incheierea contractului s-a perceput un avans,
plata finala se va face astfel:
a)
pentru
serviciile turistice care necesita confirmare
din partea prestatorilor, conform termenelor de plata comunicate de
agentie in scris prin bonul de comanda sau alte mijloace de
comunicare.
b)
pentru
serviciile turistice care nu necesita confirmare
din partea prestatorilor, dupa cum urmeaza:
3.3.
Plata
serviciilor turistice externe
aferente contractului se poate efectua intr-o singura moneda, in
valuta specificata in contract sau in RON la cursul de referinta a
BNR din ziua emiterii facturii, la care se poate adauga un procent de
risc valutar in marime de 2%.
3.4.
Plata
serviciilor turistice interne (cu locul de desfasurare in Romania)
se poate efectua si cu vouchere de vacanta. Plata serviciilor
turistice se face respectand prevederile OUG nr. 8/2009, a normelor
metodologice si anexelor acesteia. In cazul in care turistul
renunta la pachetul de servicii turistice achizitionat cu vouchere de
vacanta,
agentia ii poate oferi acestuia un pachet de servicii turistice la o
valoare initiala, mai putin penalitatile aferente, calculate conform
prevederilor capitolului VI pct. 6.1. din prezentul contract, sau ii
poate oferi turistului un pachet de servicii turistice la o valoare
mai mare fata de pachetul achizitionat initial din care au fost
scazute penalitatile aferente prevazute
la cap. VI, cu plata diferentei de pret.
3.5.
Conform OUG nr. 8/2009, in cazul renuntarii
definitive la pachetul de servicii turistice
de catre turist, agentia de turism nu poate restitui turistului
contravaloarea voucherelor de vacanta in bani. Voucherele de vacanta
pot fi restituite turistului de catre agentia de turism, in cazul
renuntarii definitive la pachetul de servicii turistice, doar daca
acestea nu au fost expediate emitentului de vouchere conform
procedurii legale stabilite prin HG nr. 215/2009 pentru aprobarea
Normelor metodologice privind acordarea voucherelor de vacanta.
3.6.
Pachetul de servicii turistice care poate fi achizitionat pe baza
voucherelor de vacanta va cuprinde servicii de cazare (minim si
obligatoriu), alimentatie publica, transport, tratament balnear,
agrement, toate cu locul de desfasurare pe teritoriul Romaniei.
IV.
Drepturile si obligatiile Agentiei
4.1.
Agentia se
obliga sa furnizeze turistului un bon de comanda,
numai in situatia solicitarii unor pachete de servicii turistice care
nu fac parte din oferta proprie/standard a agentiei de turism si
care necesita confirmarea rezervarii din partea altor prestatori. In
cazul solicitarii unor pachete de servicii turistice care se regasesc
in oferta proprie a agentiei de turism, sau in cazul in care exista
deja confirmare asupra rezervarii din partea altor prestatori,
agentia poate furniza turistului un bon de comanda, daca considera
necesar.
4.2.
In cazul modificarii uneia dintre prevederile esentiale ale
contractului
cum ar fi: pretul pachetului turistic, serviciile incluse in pachet,
datele de calatorie, modificarea categoriei unitatii de cazare,
Agentia are obligatia de a informa turistul cu cel putin 15 zile
inainte de data inceperii calatoriei.
In
cazurile prevazute la pct. 4.7. literele a), b), c) din prezentul
contract, informarea se va face in timp util pentru a permite
turistului sa decida inceperea calatoriei.
4.3.
In cazul achizitionarii unui pachet de servicii turistice avand in
componenta si asigurarea transportului pe cale aeriana,
Transportatorul Aerian, fara a cere acordul agentiei de turism care
deruleaza programul turistic, are dreptul de a modifica orele de
zbor. Prin urmare, Agentia nu este raspunzatoare pentru
decolarea/aterizarea avioanelor la o alta ora decat cea inscrisa in
programul turistic. Pentru aceste intarzieri, compania aeriana este
obligata sa asiste turistii conform Regulamentului nr. 261/2004
implementat prin HG nr. 1912/2006. Orice problema privind operarea
zborului si actiunile adiacente acestuia intra in competenta si
responsabilitatea transportatorului, biletul de avion reprezentand
contractul intre pasager si transportator. In cazul acestor pachete
de servicii turistice, ziua de plecare si ziua de sosire nu sunt
considerate zile turistice, acestea fiind destinate transportului.
4.4.
In situatia achizitionarii unui produs de tip croaziera, linia de
croaziera poate modifica din motive ce tin de siguranta navigarii,
numarul cabinei si locatia acesteia pe punti (o punte inferioara, una
superioara, mai spre pupa sau spre prova, etc.), doar cu o cabina de
aceeasi categorie ca cea rezervata initial, caz in care turistul nu
va fi despagubit in nici un mod avand in vedere ca este vorba de
acelasi tip de cabina ca si cel rezervat.
4.5.
Agentia poate modifica pretul contractului in sensul majorarii sau
micsorarii - dupa caz, aratand totodata modul de calcul al
majorarilor sau micsorarilor de pret ale contractului si numai daca
modificarea are loc ca urmare a variatiilor costurilor de transport,
a redeventelor si a taxelor aferente serviciilor de aterizare,
debarcare/imbarcare in porturi si aeroporturi, a taxelor de turist,
ori a cursurilor de schimb valutar aferente pachetului de servicii
turistice contractat. Preturile stabilite in contract nu pot fi
majorate, in niciun caz, in cursul celor 20 de zile calendaristice
care preced data plecarii.
4.6.
In cazul in care, dupa inceperea calatoriei turistice, o parte
importanta din serviciile turistice prevazute in contract nu este
realizata sau Agentia constata ca nu le va putea realiza, aceasta
este obligata:
a)
sa ofere turistului alternative corespunzatoare in vederea
continuarii calatoriei turistice fara majorarea pretului, respectiv
serviciile turistice oferite sa fie de aceeasi calitate si cantitate;
b)
sa restituie turistului sumele ce reprezinta diferenta dintre
serviciile turistice achitate si cele efectiv prestate in timpul
calatoriei turistice;
c)
in cazul in care nu pot fi oferite turistului alternative
corespunzatoare sau acesta nu le accepta din motive intemeiate, sa
asigure fara costuri suplimentare transportul retur al turistului la
locul de plecare ori in alt loc agreat de acesta si, dupa caz,
despagubirea pentru serviciile neprestate.
4.7.
Agentia este raspunzatoare pentru buna executare a obligatiilor
asumate prin contract, cu exceptia urmatoarelor cazuri:
a)
cand neindeplinirea sau indeplinirea defectuoasa a obligatiilor
asumate prin contract se datoreaza turistului;
b)
cand
neindeplinirea obligatiilor se datoreaza unor cauze de forta majora
sau unor imprejurari pe care nici Agentia, nici prestatorii de
servicii nu le puteau prevedea sau evita inclusiv dar fara a se
limita la: modificarea companiei aeriene, de orar sau de itinerar,
intarzieri in traficul mijloacelor de transport, defectarea
mijlocului de transport, accident, blocaje, lucrari sau reparatii pe
drumurile publice), neindeplinirea grupului minim urmare a unor
renuntari de ultima ora sau a neobtinerii vizelor pentru toti
participantii. Agentia
nu este raspunzatoare pentru prejudiciile cauzate turistului ca
urmarare a intarzierilor curselor (inclusiv charter), a pierderii de
bagaje si a altor imprejurari care revin exclusiv in sarcina
transportatorului in temeiul actelor normative specifice.
c)
cand neindeplinirea obligatiilor se datoreaza unui tert care nu are
legatura cu furnizarea serviciilor prevazute in contract, iar
cauzele care au determinat neindeplinirea obligatiilor au un caracter
imprevizibil si inevitabil.
4.8.
Agentia are obligatia sa furnizeze in scris turistului sau prin orice
mijloace de comunicare electronice convenite in scris cu turistul
(e-mail, fax, sms etc.), cu cel putin 1 zi inainte de data plecarii,
urmatoarele informatii:
a)
orarele, locurile escalelor si legaturile, precum si, dupa caz, locul
ce urmeaza sa fie ocupat de turist in fiecare dintre mijloacele de
transport incluse;
b)
denumirea, sediul/adresa, numerele de telefon si de fax, adrese
e-mail ale reprezentantei locale a organizatorului si/sau a
detailistului ori, in lipsa acestora, un numar de apel de urgenta
care sa ii permita contactarea organizatorului si/sau a
detailistului;
c)
pentru calatoriile minorilor neinsotiti de parinti, informatii care
sa permita parintilor stabilirea unui contact direct cu copilul sau
cu responsabilul de la locul cazarii copilului.
4.9.
Agentia
parte in contract este obligata sa acorde prompt asistenta turistului
aflat in dificultate, in cazul situatiilor de forta majora sau a unui
eveniment pe care nici agentia de turism, nici furnizorul sau
prestatorul de servicii, cu tot efortul depus, nu il puteau prevedea
sau evita.
V.
Drepturile
si obligatiile turistului
5.1.
In cazul in care turistul nu poate sa participe la calatoria
turistica
independent de motivele care stau la baza imposibilitatii de
participare,
acesta poate sa cesioneze contractul unei terte persoane care
indeplineste toate conditiile aplicabile pachetului de servicii
turistice contractat, cu obligatia de a anunta in scris Agentia cu
cel putin 5 zile inaintea datei de plecare. In acest caz intre
turistul care nu poate participa la calatoria turistica contractata
(cedentul), terta persoana (cesionarul) si agentia de turism (debitor
cedat) urmeaza a se incheia un contract de cesiune cu privire la
pachetul de servicii turistice contractate si cesionate.
Resposabilitatea incheierii contractului de cesiune revine dupa caz
fie cedentului, fie cesionarului, si niciodata Agentiei de turism
(debitorului cedat). Turistul care cedeaza pachetul sau de servicii,
precum si cesionarul, sunt responsabili in mod solidar la plata
pretului calatoriei si a eventualelor costuri suplimentare aparute cu
ocazia acestei cedari.
5.2
Serviciile turistice achitate total sau partial cu vouchere de
vacanta nu
pot fi cesionate in conformitate cu prevederile art. 7 alin.1 din OUG
nr. 8/2009 privind acordarea voucherelor de vacanta.
5.3.
In cazul sejururilor de odihna si/sau de tratament cu locul de
desfasurare in Romania, turistul are obligatia sa respecte urmatorul
program de acordare a serviciilor: cazarea se face de regula la ora
18,00 a zilei de intrare si se termina de regula la ora 10 a zilei de
iesire inscrise pe documentele de calatorie (voucher, bilet de odihna
si/sau tratament, bilet de excursie, etc.). Eventualele costuri
suplimentare generate de neeliberarea spatiilor de cazare pana cel
tarziu la orele specificate mai sus cad in sarcina exclusiva a
turistului.
5.4.
In cazul in care preturile stabilite in contract sunt majorate cu
peste 10%, turistul poate rezilia/denunta unilateral contractul,
avand insa dreptul la rambursarea imediata de catre Agentie a sumelor
platite, incusiv comisionul.
5.5.
Turistul este obligat sa comunice Agentiei, in termen de 5 zile
calendaristice de la primirea instiintarii prevazute la cap. IV pct.
4.2 privind modificarea pevederilor esentiale ale contractului sau in
timp util inainte de inceperea calatoriei, in cazul in care se aplica
cauzele prevazute in cap. IV pct. 4.7. literele b) si c), hotararea
sa de a opta pentru:
a)
rezilierea/denuntarea unilaterala contractului fara plata
penalitatilor sau
b)
acceptarea noilor conditii ale contractului.
5.6.
In cazul in care turistul decide sa participe la calatoria asupra
careia s-au operat modificari in conditiile cap. IV pct. 4.2. se
considera ca toate modificarile au fost acceptate si turistul nu
poate solicita despagubiri ulterioare datorate modificarilor de acest
tip.
5.7.
In cazul in care turistul reziliaza/denunta unilateral contractul in
temeiul pct. 5.5. sau Agentia anuleaza calatoria turistica inaintea
datei de plecare, turistul are dreptul:
a)
sa accepte la acelasi pret un alt pachet de servicii turistice de
calitate echivalenta sau superioara, propus de Agentie;
b)
sa accepte un pachet de servicii turistice de calitate inferioara
propus de Agentie, cu rambursarea imediata a diferentei de pret, in
sensul rambursarii
diferentei de pret dintre cele doua pachete turistice, la momentul
incheierii noului contract de prestare de servicii;
c)
sa i se ramburseze imediat toate sumele achitate in virtutea
contractului.
5.8.
In cazul in care pachetul de servicii turistice a fost achitat cu
vouchere de vacanta si turistul nu accepta conditiile de la pct. 5.7.
lit. a), agentia va restitui voucherele, daca acestea se afla inca in
posesia sa, mai putin suma despagubirilor/penalitatilor.
5.9.
In toate cazurile mentionate la pct. 5.7., turistul are dreptul sa
solicite Agentiei si o despagubire, cuantumul careia poate fi
stabilit prin acordul comun al partilor sau in baza unei hotarari a
instantei de judecata, pentru neindeplinirea prevederilor
contractului initial, cu exceptia cazurilor in care:
a)
anularea s-a facut datorita nerealizarii numarului minim de persoane
mentionat in contract, iar Agentia a informat in scris turistul cu
cel putin 15 zile calendaristice premergatoare datei plecarii;
b)
anularea s-a datorat unui caz de forta majora (circumstante
imprevizibile, independente de vointa celui care le invoca si ale
caror consecinte nu au putut fi evitate in ciuda oricaror eforturi
depuse, in aceasta nefiind incluse suprarezervarile, caz in care
responsabilitatea revine companiei aeriene sau unitatii de cazare)
sau unor cauze dintre cele prevazute la cap. IV pct. 4.7 lit. b).
c)
anularea s-a facut din vina turistului.
5.10.
Turistul are dreptul sa rezilieze/denunte unilateral in orice moment,
in tot sau in parte, contractul, iar in cazul in care
rezilierea/denuntarea unilaterala ii este imputabila este obligat sa
despagubeasca Agentia pentru prejudiciul creat acesteia, conform
prevederilor Cap. VI din prezentul contract, cu exceptia cazurilor de
forta majora definite conform legii. Despagubirea se poate ridica la
maximul pretului pachetului de servicii turistice contractat.
5.11.
In cazul in care turistul alege sa se mute la un alt hotel decat cel
contractat initial si achitat, responsabilitatea financiara a
renuntarii ii apartine. Agentia va rezolva cerintele turistului in
limita posibilitatilor, eventualele diferente de pret urmand a fi
suportate de catre turist.
Daca
turistul solicita nemotivat schimbarea hotelului, structurii
camerelor sau a oricarora dintre servicii, aceasta echivaleaza cu
rezilierea/denuntarea unilaterala a contractului, cu aplicarea
penalitatilor prevazute la Cap. VI din prezentul contract la
momentul respectiv si incheierea unui nou contract.
5.12.
Turistul este obligat sa achite la receptia unitatii hoteliere taxa
de statiune, taxa de salubritate, precum si alte taxe locale, fara a
putea pretinde despagubiri sau returnarea sumelor de la Agentie.
5.13.
Turistul este obligat sa prezinte la receptia unitatii hoteliere
actele sale de identitate, precum si documentul de calatorie eliberat
de agentie (voucher, bilet de odihna si/sau de tratament, etc.), in
vederea acordarii serviciilor turistice. In cazul in care turistul
beneficiaza de bilete de odihna si tratament, este obligat sa
prezinte la receptia unitatii hoteliere bilet de trimitere de la
medicul de familie si dovada platii contributiilor pentru asigurari
sociale, la zi.
5.14.
Turistul ia la cunostinta ca serviciile pe care le achizitioneaza
fara ca acestea sa faca parte din contractul cu agentia de turism,
sunt in stricta responsabilitate a prestatorului local, sunt
guvernate de legislatia tarii de destinatie, iar agentia de turism nu
are nici o responsabilitate asupra prestatiilor in cauza.
5.15.
Daca pentru efectuarea calatoriei este necesara indeplinirea de catre
turist a unor formalitati suplimentare (de ex. calatoria impreuna cu
minori, situatia in care numele turistului este schimbat ca urmare a
casatoriei/desfacerii ei, etc.), acesta are obligatia de a indeplini
toate cerintele legale. Pentru o informare optima, Agentia recomanda
si consultarea site-ului Politiei de Frontiera. In cazul in care
turistul nu isi respecta obligatia de a se informa cu privire la
conditiile de calatorie (de ex. necesitatea obtinerii vizei,
necesitatea de a avea pasaport sau/si carte de identitate sau orice
alte documente suplimentare - enumerarea fiind exemplificativa),
Agentia este exonerata de orice raspundere in cazul imposibilitatii
efectuarii calatoriei.
5.16.
Agentia de turism recomanda turistilor contactarea acesteia cu 24 ore
inainte de plecare pentru reconfirmarea detaliilor de imbarcare (orar
de zbor, loc imbarcare, etc.).
5.17.
In cazul in care o singura persoana angajeaza servicii pentru un
numar mai mare de turisti, conditiile contractuale se extind in mod
automat asupra intregului grup pentru care au fost achitate
serviciile.
5.18.
Turistul este obligat sa foloseasca mijloacele de transport, camera
de hotel si bunurile din dotarea acesteia ca un bun proprietar si
potrivit destinatiei lor. Agentia nu se face vinovata de eventualele
pagube produse sau vatamari suferite de turist ca urmare a
nerespectarii acestui aliniat.
5.19.
Turistul are obligatia sa respecte locul, data si ora plecarii atat
la dus cat si la intors, precum si locurile, datele si orele
stabilite pe parcursul programului turistic contractat. Toate
cheltuielile si daunele produse ca urmare a nerespectarii de catre
turist a prevederilor privind locurile de intalnire si orarele, vor
fi suportate de catre acesta.
5.20.
In cazul in care turistul care a intrat pe teritoriul statului in
care se realizeaza pachetul de servicii turistice refuza sa se mai
intoarca in Romania si autoritatile din tara respectiva fac
cheltuieli de orice natura cu acesta, turistul respectiv are
obligatia de a suporta toate aceste cheltuieli.
VI.
Renuntari, penalizari, despagubiri
6.1.
In cazul in care turistul renunta din vina sa la pachetul de servicii
turistice care face obiectul prezentului contract, el datoreaza
Agentiei penalizari dupa cum urmeaza:
6.1.1.
In cazul serviciilor
turistice externe,
penalizarile sunt de:
a)
25%
din pretul pachetului de servicii, daca renuntarea se face cu mai
mult de
30
zile calendaristice inainte de data plecarii;
b)
60%
din pretul pachetului de servicii, daca renuntarea se face in
intervalul 16 - 29 de zile calendaristice inainte de data plecarii;
c)
100%
din pretul pachetului de servicii, daca renuntarea se face intr-un
interval mai mic de 16
zile calendaristice inainte de plecare sau pentru neprezentarea la
program.
d)
100% din pretul pachetului de servicii, in cazul in care turistul a
achizitionat pachetul de servicii turistice din cadrul programului
special early booking, indiferent de data la care turistul solicita
renuntarea.
6.1.2.
In cazul serviciilor
turistice interne,
penalizarile sunt de:
a)
25% din pretul pachetului de servicii, daca renuntarea se face cu mai
mult de 30 zile calendaristice inainte de data inceperii sejurului;
b)
60% din pretul pachetului de servicii, daca renuntarea se face in
intervalul 16 - 29 de zile calendaristice inainte de data inceperii
sejurului.
c)
100% din pretul pachetului de servicii turistice, in cazul in care
turistul a achizitionat pachetul de servicii turistice din cadrul
programului special early booking, indiferent de data la care
turistul solicita renuntarea.
6.1.2.1.In
cazul in care plata pentru serviciile turistice interne a fost facuta
partial sau integral cu vouchere de vacanta, penalizarea se va
deduce in primul rand din valoarea voucherelor de vacanta. Daca
penalizarea este mai mare decat valoarea voucherelor, diferenta care
depaseste valoarea voucherelor de vacanta se va retine din valoarea
achitata prin alte instrumente de plata. In cazul in care valoarea
voucherelor de vacanta este mai mare decat valoarea penalizarii,
diferenta nu se restituie nici in vouchere si nici in numerar in
cazul in care turistul nu doreste un alt serviciu turistic.
Daca
turistul isi manifesta dorinta de a achizitiona un alt serviciu
turistic, pentru o perioada ulterioara, atunci diferenta dintre
valoarea voucherelor si valoarea penalizarii se va utiliza pentru
acest nou serviciu. Termenul in care turistul poate solicita noul
pachet de servicii turistice este de maxim 2 luni de la data
rezilierii/denuntarii unilaterale a contractului / renuntarea la
serviciile turistice initiale. In cazul in care turistul nu isi
exprima optiunea in aceasta perioada, Agentia de turism nu ii mai
poate oferi acestuia nici un pachet de servicii turistice ulterior.
6.2.
In cazul in care turistul care a contractat un pachet de servicii
turistice cu Agentia si a achitat un avans nu se prezinta in termenul
specificat in bonul de comanda sau in termenul comunicat in scris,
pentru a achita ratele aferente sau restul de plata, contractul se
considera reziliat de drept, iar Agentia are dreptul de a anula
rezervarile efectuate in beneficiul turistului cu retinerea
penalizarilor prevazute la p. 6.1. din prezentul contract.
6.3.
Pentru biletele de odihna si/sau de tratament cumparate prin
organizatii sindicale, Agentia va face restituiri numai in baza
cererilor de renuntare contrasemnate si stampilate de reprezentantul
organizatiei sindicale.
6.4.
In cazul in care o ambasada refuza sa acorde viza de intrare pentru
efectuarea pachetului de servicii, turistului i se vor retine toate
taxele datorate de Agentie prestatorilor directi, precum si
cheltuielile de operare proprii acesteia.
6.5.
Penalizarile echivalente cu pretul contractului se aplica si in cazul
in care turistul nu ajunge la timp la aeroport sau la locul de
plecare/destinatie, daca nu poate pleca in calatorie pentru ca
documentele
personale necesare in vederea efectuarii calatoriei nu sunt conforme
normelor legale
sau este in
imposibilitatea de a parasi teritorului tarii,
din alte motive ce tin de persoana acestuia.
6.6.
Turistul trebuie sa depuna in scris cererea de renuntare la pachetul
de servicii turistice la Agentia la care a achitat serviciile. In caz
contrar, cererea de renuntare nu este luata in considerare.
6.7.
Agentia va acorda despagubiri in functie de gradul de nerespectare a
obligatiilor din contract.
6.8.
Agentia nu raspunde in situatii de greva, conflicte politice si de
razboi, catastrofe, de pericol public, atac terorist, embargou
international, precum si in cazul in care companiile aeriene
stabilesc limite de raspundere. Toate aceste situatii care nu
sunt imputabile nici unei parti se considera situatii de forta majora
si exonereaza de raspundere Agentia.
6.9.
Toate sumele mentionate la p. 6.1, 6.2, 6.4 si 6.5 din prezentul
contract, se vor retine de catre Agentie din avansul sau pretul total
al pachetului de servicii turistice achitat de turist, fara a fi
necesara interventia instantelor de judecata.
VII.
Reclamatii
7.1.
In cazul in care turistul este nemultumit de serviciile turistice
primite, acesta are obligatia de a intocmi o sesizare in scris la
fata locului, clar si explicit, cu privire la deficientele
constatate, legate de realizarea pachetului de servicii turistice
contractat, ce se va transmite prompt atat reprezentantului Agentiei,
cat si prestatorului de servicii turistice (conducerii hotelului,
restaurantului, reprezentantilor locali ai turoperatorului).
Datele
de contact ale Agentiei:Telefon: 0264439382; 0746151222 Fax:
0264598670 e-mail: madisontravelcluj@yahoo.com
7.2.
Atat Agentia, cat si prestatorul de servicii turistice vor actiona
imediat pentru solutionarea sesizarii. In cazul in care sesizarea nu
este solutionata sau este solutionata partial, turistul va depune la
sediul Agentiei o reclamatie in scris, in termen de maximum 5 zile
calendaristice de la incheierea calatoriei, Agentia urmand ca, in
termen de 30 zile calendaristice, sa comunice turistului
despagubirile care i se cuvin, dupa caz.
VIII.
Asigurari
8.1.
Turistul este asigurat pentru rambursarea cheltuielilor de repatriere
si/sau a sumelor achitate de acesta, in cazul insolvabilitatii sau
falimentului Agentiei, la Societatea de Asigurare S.C.OMNIASIG
VIENNA INSURANCE GROUP S.A.
cu sediul in Bucuresti,
Sector 1, Str. Aleea Alexandru, Nr. 51,
Tel. 021-4057420
; Fax. 021-3114490.
Polita de asigurare Seria
I Nr. 28770 valabila
pana la data de 07.08.2015 este afisata pe pagina web a agentiei de
turism www.madisontravel.ro
8.2.
Conditiile in care turistul va fi despagubit de catre societatea de
asigurare sunt:
8.2.1.
In
cazul in care Agentia nu efectueaza repatrierea turistului, acesta
are obligatia de a anunta imediat societatea de asigurare prin
telefon, fax sau e-mail. In aceasta situatie societatea de asigurare
nu are obligatia de a achita imediat contravaloarea cheltuielilor de
repatriere, ci de a le rambursa dupa intoarcerea turistului in
Romania, in conditiile politei de asigurare incheiate intre Agentie
si societatea de asigurare.
8.2.2.
In
cazul in care turistul solicita Agentiei contravaloarea sumelor
achitate si/sau a cheltuielilor de repatriere, acesta trebuie sa
trimita documentele justificative catre Agentie prin scrisoare
recomandata cu confirmare de primire. Turistul are obligatia sa
pastreze fotocopii de pe respectivele documente justificative.
Turistul poate solicita Agentiei rambursarea sumelor achitate si/sau
a cheltuielilor de repatriere in termen de 15 (cincisprezece) zile
calendaristice de la data incheierii derularii pachetului de servicii
turistice sau de la data repatrierii.
8.2.3.
Turistul
are obligatia de a notifica societatii de asigurare, prin scrisoare
recomandata cu confirmare de primire, in legatura cu solicitarea
adresata Agentiei privind rambursarea sumelor achitate si/sau a
cheltuielilor de repatriere, in termen de 5 (cinci) zile
calendaristice de la data confirmarii de primire prevazute la cap.
VIII pct. 8.2.2.
8.2.4.
In
cazul in care, in termen de 15 (cincisprezece) zile calendaristice de
la data confirmarii de primire a documentelor justificative de catre
Agentie, turistul nu a primit sumele solicitate de la aceasta, are
loc evenimentul asigurat.
8.2.5.
In
termen de 10 (zece) zile calendaristice de la data producerii
evenimentului asigurat, turistul are obligatia de a transmite
societatii de asigurare, prin scrisoare recomandata cu confirmare de
primire, cererea de despagubire insotita de documentele
justificative.
8.2.6.
Documentele
justificative constau in principal in:
a)
contractul
de comercializare a pachetului de servicii turistice;
b)
confirmarile
de primire precizate la pct. 8.2.2, 8.2.3 si 8.2.5 din prezentul
capitol;
c)
fotocopiile
de pe documentele de plata a avansului (chitante, ordine de plata
etc.), in cazul cererilor de rambursare a sumelor achitate de turist;
d)
fotocopiile
de pe documentele de transport si cazare, in cazul cererilor de
rambursare a cheltuielilor de repatriere.
Societatea
de asigurare are dreptul sa solicite turistului si alte documente
justificative.
8.2.7.
Despagubirea
nu poate depasi suma achitata de turist in contractul de
comercializare a pachetului de servicii turistice, precum si sumele
necesare repatrierii acestuia, cu respectarea prevederilor legale in
vigoare.
8.2.8.
Despagubirea
va fi platita in termen de 30 (treizeci) de zile calendaristice de la
data primirii de catre societatea de asigurare a documentelor
justificative de la turist.
8.2.9.
In
cazul in care dupa plata despagubirii, Agentia plateste debitul catre
turist, acesta are obligatia de a restitui asiguratorului
despagubirea primita, in termen de 5 (cinci) zile lucratoare de la
data primirii de la Agentie a sumelor reprezentand debitul.
8.2.10.
Facultativ, turistul are posibilitatea incheierii unui contract de
asigurare, care sa acopere taxele de transfer sau a unui contract de
asistenta care sa acopere taxele de repatriere in caz de accidente,
de boala sau deces, a unui contract de asigurare pentru bagaje, a
unui contract de asigurare pentru servicii medicale la destinatie ori
a unei asigurari storno sau altor tipuri de asigurari de calatorie.
Agentia
recomanda incheierea unei asigurari storno pentru acoperirea
eventualelor penalitati de anulare. Turistul se poate informa in
agentii despre cazurile acoperite de asigurarea storno, aceasta
putand fi incheiata in agentia de turism de unde acesta a
achizitionat pachetul de servicii turistice.
8.3.
Agentia nu se face vinovata de eventuala nerespectare a obligatiilor
stipulate in politele de asigurare contractate prin intermediul
Agentiei, deoarece aceasta este doar intermediar intre turist si
asigurator.
IX.
Documentele contractului se constituie ca anexa la acesta si sunt
urmatoarele:
a)
voucherul, biletul de odihna/tratament, biletul de excursie, bonul de
comanda, dupa caz;
b)
programul turistic, in cazul actiunilor turistice;
c)
cataloage/pliante/oferte/alte inscrisuri/etc. ale Agentiei puse la
dispozitia turistului, in format tiparit sau pe suport electronic.
X.
Dispozitii finale
10.1.
Prezentul contract a fost incheiat in doua exemplare, cate unul
pentru fiecare parte.
10.2.
Comercializarea pachetelor de servicii turistice se va face in
conformitate cu prevederile prezentului contract si cu respectarea
prevederilor Ordonantei Guvernului nr. 107/1999 privind activitatea
de comercializare a pachetelor de servicii turistice, aprobata cu
modificari si completari prin Legea nr. 631/2001 cu modificarile
ulterioare.
10.3. Toate
unitatile de cazare, precum si mijloacele de transport sunt
clasificate de catre organismele abilitate ale tarilor de destinatie,
conform procedurilor interne si normativelor locale acolo unde
acestea exista, care difera de la o tara la alta si de la un tip de
destinatie la altul.
10.4.
Turistul declara ca Agentia de turism l-a informat complet cu privire
la conditiile de comercializare a pachetelor de servicii turistice in
conformitate cu prevederile Ordonantei
Guvernului nr. 107/1999.
Prin semnarea acestui contract, sau prin acceptarea pachetelor de
servicii turistice inclusiv in cazul celor achizitionate la distanta
prin mijloace electronice, turistul isi exprima acordul si luarea la
cunostinta cu privire la conditiile generale de comercilizare a
pachetelor de servicii turistice, in conformitate cu oferta Agentiei
de turism.
10.5.
Litigiile
aparute intre parti se rezolva pe cale amiabila, in caz contrar
partile inteleg sa se adreseze instantelor de judecata competente.
10.6.
Contractul va fi interpretat conform legilor din Romania.